ABD’de yapılan bir araştırma, insanların sosyal ağlardaki karakterlerini oluşturma ve denetleme şekillerinin özsaygı ve hür iradeleriyle açıklanabileceğini öne sürdü.
Araştırmacılar, kişinin kendine duyduğu saygı ve karar verme yeteneğinin sosyal medyadaki varlıklarıyla yakın ilişki içinde olduğunu öne sürdü.
Pennsylvania State Üniversitesi araştırmacısı ve üniversiteye bağlı Medya Etkileri Araştırma Laboravurarı yardımcı direktörü Shyam Sundar, “Kullanıcıların sosyal ağlarda gerçekleştirdikleri faaliyetler ve Facebook duvarları ile profillerine ekledikleri bilgiler, kimliklerinin bir yansıması... Esasen, siz Facebook’taki insansınız ve tüm sosyalliğine rağmen, Facebook oldukça derin bir şahsi araç” dedi.
Araştırmaya göre, düşük özsaygıya sahip olan insanlar, diğer kullanıcıların kendileri hakkında Facebook’ta paylaştıkları görüş ve içerik hakkında daha endişeli oluyor. Kendine saygısı yüksek olan insanlar ise kişisel hayatları hakkında Facebook’a daha fazla bilgi girmeye eğilim gösteriyor.
0 yorum:
Yorum Gönder